Szkolenia i warsztaty
Podstawy marketingu farmaceutycznego (2 dni)
- kluczowe pojęcia i koncepcje marketingu
- strategie marketingowe dla produktu i brandu
- narzędzia i programy marketingowe stosowane na rynku farmaceutycznym (mktg mix)
- marketing i sprzedaż - współpraca czy rywalizacja?
- ocena i kontrola działań marketingowych
- plan marketingowy - jak zintegrować wiedzę, narzędzia i strategie w plan marketingowy dla mojego produktu?
Dla kogo: Junior i Product Managerowie o doświadczeniu krótszym niż 12 miesięcy; pracownicy innych działów (sprzedaży, medycznego, finansów, logistyki, innych)
Cel szkolenia: przyswojenie podstawowych pojęć marketingowych, lepsze zrozumienie wzajemnych zależności pomiędzy różnymi funkcjami firmy
Planowanie marketingowe (2 dni)
- analiza otoczenia rynkowego
- analiza konkurencji
- analiza węzłowa – identyfikacja „istotnych graczy”
- analiza SWOT
- ustanawianie celów strategicznych
- plany taktyczne - marketing mix
- prognozowanie sprzedaży
- plan operacyjny
Dla kogo: wszyscy zaangażowani w planowanie marketingowe, bez względu na funkcję i staż pracy.
Cel szkolenia: warsztat ten w praktyczny sposób przybliża uczestnikom logikę planowania, w przystępny sposób wskazuje korelacje między analizą i planem działania.
Współpraca marketing-sprzedaż. Komunikacja Marketingowa (2 dni)
- cechy „dobrego zespołu”
- kompetencje i wiedza działów sprzedaży i marketingu
- obszary współpracy: plan marketingowy; plan taktyczny (programy); plan komunikacji
- rola Sales Force w komunikacji marketingowej
- ustalenie celu komunikacji
- proces zarządzania komunikacją
- wdrożenie procesu
Dla kogo: managerowie działów marketingu (Juior Product Manager, Product Manager, Marketing Manager), a także sprzedaży (District Manager, Sales Manager).
Cel szkolenia: w formie warsztatowej uczestnicy poznają teorię i praktykę komunikacji marketingowej. Zaczynają lepiej rozumieć zasadę ”mniej znaczy więcej”. Poznają zasady synergii pomiędzy działami.
Poza wyżej wymienionymi istnieje możliwość stworzenia szkoleń o tematyce i zawartości odpowiadających konkretnym potrzebom firm farmaceutycznych (np. nowoczesne narzędzia marketingowe wykorzystujące nowe technologie). W sprawie omówienia szczegółów takiej usługi proszę o kontakt.